دلداری گفت: ملزم کردن تولیدکنندگان قطعات یدکی خودرو به درج شناسه تولید بر روی محصولاتشان را مؤثرترین راه برای تحقق کامل اهداف طرح جدید وزارت صمت است، همچنین اگرچه اقدام وزارت صمت برای تهی کردن بازار از کالای قاچاق شایسته تحسین است، تحقق کامل اهداف این طرح در گرو گذر زمان است و باید از ابتدا بر مبادی تولیدی و زنجیرههای پیش از فروش، نظارت متمرکز شود.
او گفت: اگر تولیدکنندگان ملزم به درج کد رهگیری و کد شناسه تولید برروی محصولات خود باشند، به تدریج محصولات تقلبی هم از بازار جمع آوری میشود و شاید در طول یک بازه زمانی دوساله، شاهد سالم سازی حداکثری بازار باشیم.
مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: بازرسان اتاق اصناف طبق قانون، مکلف به اجرای کامل تصمیمهای ابلاغی از جانب وزارت صمت و نهادهای متولی حوزه بازار هستند و این طرح با وجود آنکه ماهیت برخورد و مقابله دارد، به طور خاص به رعایت حقوق فروشندگان خرد لوازم یدکی توجه کرده است، تاجایی که بر مبنای دستورالعملهای اجرایی، همه فروشندگانی که موجودی انبار آنان مربوط به اقلام بدون شناسه است، مشروط به اینکه تاریخ تولید محصولاتشان قبل از ۱۵ فروردین باشد، میتوانند موجودی انبارها را به شرکتهای تولیدی و دفاتر نمایندگی برگشت دهند و به جای آن اقلامی با شناسه تولید دریافت کنند.
دلداری گفت: درحال حاضر، وزارت صمت مصمم است طرح ویژه برخورد با اقلام قاچاق و تقلبی بازار لوازم یدکی خودرو را در حوزه باتری و کمک فنر اعمال کند تا هم با کالاهای تقلبی و قاچاق در این حوزه که بر امنیت سرنشینان خودرو بسیار تأثیرگذار است، به سرعت برخورد شود و هم نحوه اجرای طرح از نظر فنی آسیب شناسی شود، بنابراین بازرسان اتاق اصناف همان طور که در این مرحله با قدرت با پخش اقلام تقلبی در بازار برخورد کرده اند، در مراحل بعدی طرح نیز بدون مماشات آن را اجرا خواهند کرد و امیدواریم در مراحل بعدی طرح، ایرادهای جزئی فعلی برطرف شود.